Obchodní podmínky
6. listopad 2014Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetových obchodech provozovaných společností Fronesis Finance s.r.o., od 09.01.2019.
Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího, kterým je společnost Fronesis Finance s.r.o., IČ 06357512, se sídlem Lannova 2061/8, 110 00 Praha 1, zapsaná v obchodním rejstříku v oddíle C, vložka 280840 u Městského soudu v Praze a kupujícího.
Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Je-li smluvní stranou nikoli kupující, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.).
Vymezení pojmů
Prodávající je obchodní společnost Fronesis Finance s.r.o., IČ 06357512, se sídlem Lannova 2061/8, 110 00 Praha 1, zapsaná v obchodním rejstříku v oddíle C, vložka 280840 u Městského soudu v Praze. Prodávající je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je podnikatelem, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.
Zákazníkem našeho internetového obchodu je kupující. Vzhledem k platné právní úpravě se rozlišuje kupující, který je spotřebitelem a kupující, který spotřebitelem není.
Kupující spotřebitel nebo jen spotřebitel je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak právně jedná.
Kupující, který není spotřebitel, je podnikatel. Za podnikatele se považuje každá fyzická nebo právnická osoba, která uzavírá smlouvu v souvislosti s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.
Kupní smlouva
Je-li kupujícím spotřebitel, návrhem na uzavření kupní smlouvy (nabídkou) je umístění nabízeného zboží prodávajícím na internetové stránky a kupní smlouva vzniká odesláním objednávky kupujícím a přijetím objednávky prodávajícím. Tlačítko pro dokončení objednávky je v systému z důvodu odstranění jakýchkoliv pochybností označeno větou „Objednat s povinností platby“. Přijetí objednávky prodávající neprodleně potvrdí kupujícímu informativním e-mailem na zadaný e-mail, na vznik smlouvy však toto potvrzení nemá vliv. Vzniklou smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů.
Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Dokončit (objednávku)".
Není-li kupujícím spotřebitel, návrhem na uzavření kupní smlouvy je odeslaná objednávka zboží kupujícím a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu prodávajícího kupujícímu s tímto jeho návrhem.
Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, včetně reklamačního řádu, a že s nimi souhlasí.
V souladu s občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele musí být kupující informován o celkové ceně zboží včetně DPH, poplatků a nákladů na dopravu.
Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v případě, že prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části zboží, jiných podkladů apod.). Prodávající je povinen si vyžádat doplnění podkladů od kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů kupujícím.
Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část nastane-li jakákoli z následujících objektivních skutečností na něm nezávislých: jestliže se dané zboží již nevyrábí nebo nedodává nebo se výrazným způsobem změnila jeho cena, za kterou jej prodávajícího odebírá od dodavatele. V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou kupní cenu, bude mu tato částka neprodleně vrácena.
Právo kupujícího odstoupit od smlouvy
Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (v internetovém obchodě), má kupující-spotřebitel v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží (v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží).
Písemné odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v přechozí větě; musí obsahovat jednoznačné prohlášení kupujícího, že odstupuje od kupní smlouvy s uvedením čísla objednávky, data nákupu a čísla účtu pro vrácení kupní ceny.
V případě, že kupující dle přechozích odstavců odstoupí od kupní smlouvy, vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal, pokud kupující v odstoupení od kupní smlouvy neurčí jinak. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím v hotovosti na pokladně v provozovně společnosti.
Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit mu přijaté peněžní prostředky dříve, než zboží vrátí, a to nepoškozené – ve stavu v jakém jej převzal – s výjimkou snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Na kupní cenu, která má být kupujícímu vrácena, může prodávající započíst své skutečné účelně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží.
Odstoupení od smlouvy nelze chápat jako možnost bezplatného zapůjčení zboží.
Právo na odstoupení od smlouvy kupující-spotřebitel nemá zejména v případě smluv (další případě stanoví zákon v ustanovení § 1837 občanského zákoníku):
- dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,
- dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
- opravě nebo údržbě provedené v místě určeném kupujícím na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,
- dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
- dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
- dodávce digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.
Pokud jde o další podrobné informace ohledně odstoupení viz formulář pro odstoupení od smlouvy v tomto odkazu.
Reklamační řád
Tento reklamační řád byl zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník a zákona č. 634/1992 Sb., Zákon o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů a vztahuje se na spotřební věci (dále jen „věc“), u nichž jsou v záruční době uplatňována práva kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „Reklamace“).
I. Použitá věc
Kupující bere na vědomí, že prodávající prodává pouze použité věci, což má z hlediska zákona význam na délku reklamačních lhůt, jakož i rozsahu práv kupujícího z vadného plnění.
II. Vady věci
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
- má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující důvodně očekával s ohledem na povahu zboží,
- se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
- věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeny podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
III. Práva z vad
Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, má kupující právo na bezplatné odstranění vady nebo může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Nelze-li vadu odstranit a věc kvůli tomu není možné užívat k běžným účelům jejího použití, může kupující odstoupit od smlouvy.
Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, nebo pokud vadu sám způsobil.
Práva z vadného plnění se rovněž nevztahují na vady způsobené samotným kupujícím či 3. osobou po převzetí věci kupujícím.
IV. Lhůty
Kupující je povinen věc prohlédnout neprodleně při převzetí. V případě vady, která je zjistitelná při této prohlídce, je kupující povinen vadu věci u prodávajícího reklamovat neprodleně, tzn. nejpozději nejbližší následující pracovní den po převzetí věci, jinak mu práva z vad zanikají.
Kupující je oprávněn uplatnit právo z vad věci v době 24 měsíců od převzetí s výjimkou:
- věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána;
- na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním;
- na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo
- vyplývá-li to z povahy věci.
V. Vyřízení reklamace
Reklamace musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupujícímu zákonná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v případě, že prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části zboží, jiných podkladů apod.). Prodávající je povinen si vyžádat doplnění podkladů od kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů kupujícím.
V případě odstoupení od kupní smlouvy či poskytnutí slevy z kupní ceny je příslušná platba vrácena kupujícímu převodem na bankovní účet nebo předána v hotovosti na pokladně v provozovně společnosti.
VI. Závěrečná ustanovení
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 1. 4. 2025.
Ochrana osobních údajů
Informace o prodávajícím jsou uchovávány v souladu s platnými zákony České republiky, a to zejména zákonem č. 110/2019 Sb. a GDPR (Nařízení EU 2016/679).
Kupující uzavřením smlouvy souhlasí se zpracováním a shromažďováním svých osobních údajů v databázi prodávajícího po úspěšném splnění smlouvy.
Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům, právo na jejich opravu včetně dalších zákonných práv k těmto údajům. Osobní údaje je možno na základě písemné žádosti kupujícího odstranit z databáze. Osobní údaje kupujících jsou plně zabezpečeny proti zneužití. Osobní údaje kupujících prodávající nepředává žádné další osobě. Výjimku představují externí dopravci, kterým jsou osobní údaje kupujících předávány v minimálním rozsahu, který je nutný pro doručení zboží.
Jednotlivé smlouvy jsou po svém uzavření provozovatelem archivovány a jsou přístupné pouze provozovateli obchodu.
Ochrana osobních údajů při výkupu zboží
Prodávající uzavřením smlouvy souhlasí se zpracováním a shromažďováním svých osobních údajů v databázi kupujícího pro úspěšném splnění smlouvy, a to na dobu nezbytnou pro plnění smlouvy nebo zákonných povinností prodávajícího.
Prodávající má právo přístupu ke svým osobním údajům, právo na jejich výmaz, omezení zpracování či opravu včetně dalších zákonných práv k těmto údajům upravených v §§ 13 a násl. GDPR. Osobní údaje je možno na základě písemné žádosti prodávajícího odstranit z databáze. Osobní údaje prodávajícího jsou plně zabezpečeny proti zneužití. Osobní údaje prodávajícího kupující nepředává žádné další třetí osobě. Výjimku představují finanční úřad, policie ČR a další státní instituce, které na to ze zákona mají právo.
Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku
Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.
Závěrečná ustanovení
Vyřizování stížností kupujících se zajišťuje prodávající prostřednictvím e-mailu prodávajícího info@extrasperky.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.
Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů zajišťuje Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, www.coi.cz. Pro online spory lze využít platformu ODR: https://ec.europa.eu/odr. ODR je platforma pro online řešení sporů, kterou provozuje Evropská komise. Je určena pro spory mezi spotřebiteli a obchodníky v rámci EU, pokud vzniknou z online nákupu.
Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího, v den uzavření kupní smlouvy. Nákupem zboží zaškrtnutím políčka „Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení“ kupující souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícího.
Zvláštní doložka o prodeji zlata, stříbra, platiny
Nedohodnou-li se prodávající a kupující jinak, tak kupující-spotřebitel nemá právo na odstoupení od smlouvy při prodeji zlata, stříbra nebo platiny, jelikož jejich aktuální tržní cena závisí na vývoji finančního trhu zcela nezávisle na prodávajícím.
Tyto podmínky nabývají účinnosti dne 1. 4. 2025.